Ahad, 10 Oktober 2010

majlis sama' kitab hadis

INSANIAH, 10 Oktober 2010 (Ahad): Pusat Khidmat Komuniti (PKK) Kolej Universiti Insaniah (INSANIAH) menjemput kakitangan universiti termasuk daripada agensi kerajaan lain dan orang ramai menghadiri majlis Sama’ Kitab Hadis, esok 11 Oktober (Isnin) pada jam 9 pagi di Dewan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, di sini.

Pengarah PKK, Ustaz Mohamad Hazli Ismail, berkata majlis itu diadakan sempena kedatangan Sheikh Muhammad Ibn Ibrahim Abdul Baith Al Husaini Al Kattani ke negeri Kedah.

“Sebagai pusat pengembangan ilmu, PKK INSANIAH mengambil peluang menjemput Sheikh Muhammad, seorang ulama tersohor dari Mesir yang juga berperanan sebagai Penasihat Kehormat Maahad Darul Hadis.

“Antara objektif penganjuran ialah membina dan membentuk masyarakat berjiwa ulama, menyediakan generasi ahli hadis, memupuk suasana ilmu di kalangan masyarakat dan menerapkan semangat kecintaan terhadap hadis dan ilmu.

“Paling penting ialah melahirkan masyarakat Islam yang cintakan Nabi Muhammad dengan memelihara sunnahnya daripada diseleweng pihak tertentu sewenangnya,” kata beliau.

Ustaz Mohamad Hazli, berkata semua masyarakat Islam seharusnya mengambil peluang mengikuti sesi ceramah yang akan disampaikan Sheikh Muhammad secara langsung untuk mendapat kesan yang berpanjangan.


www.kuin.edu.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Allahhu akbar

Allahhu akbar